South Beach Dieet

t2 south beach diet klein South Beach Dieet
Het South Beach dieet is een dieet waarbij je leert te vertrouwen op de goede koolhydraten en de goede vetten. Heb je deze leefwijze onder de knie dan weet je de slechte koolhydraten en slechte vetten te vermijden, waardoor je gezondheid vooruit gaat en je gewicht verliest. Deze gezonde leefwijze van het South Beach Dieet realiseer je in 3 fasen.

Fase 1

De eerste twee weken eet je gewone porties vlees, kip, kalkoen, vis en schaaldieren. Hierbij eet je ook voldoende groenten. In deze eerste twee weken zijn brood, rijst, aardappelen, pasta, fruit en andere koolhydraatrijke producten niet toegestaan. Kaas, noten, eieren en olijfolie staan wel op het menu. Het is de bedoeling zoveel te eten tot je verzadigd bent en je wordt aangemoedigd een tussendoortje te nemen. Dit is fase 1.

Fase 2

In fase 2 begin je weer goede koolhydraatrijke voedingsmiddelen aan je dieet toe te voegen. Denk aan fruit, en volkoren producten. Producten met een laag glycemische waarde. In deze fase verlies je nog ongeveer een halve kilo tot een kilo gewicht per week. Hoelang deze fase duurt, hangt af van het doel dat je wilt bereiken. Als dit doel bereikt is ga je over naar fase 3.

Fase 3

De insteek van deze fase is om het niet meer als een dieet te zien, maar als een ‘leveswijze’. Je eet gewone producten, maar met in het achterhoofd de basisregels van het South Beach Dieet.

Bij het South Beach Dieet word je gestimuleerd zoveel mogelijk volwaardige voedingsmiddelen te eten die niet bewerkt zijn, maar puur en vers. Denk bijvoorbeeld aan volkoren producten en vers geperst sap i.p.v. sap uit een pak. Grondlegger Dr. Agatston raad aan om iedere dag een goede multivitaminepil te slikken, gecombineerd met visoliecapsules (omega-3 vetzuren). Overige bouwstoffen voor het lichaam worden voldoende uit de gezonde voeding gehaald.

Share and Enjoy:
  • Print
  • Digg
  • Sphinn
  • del.icio.us
  • Facebook
  • Mixx
  • Google Bookmarks
  • Blogplay
  • Hyves
  • LinkedIn
  • Live
  • MySpace
  • NuJIJ
  • RSS
  • Technorati
  • Twitter

Leave a Reply